Thursday, April 7, 2011

Cara Penyambungan Saluran Air Mesin Basuh Kepada Pili Paip Biasa

Bahan/Peralatan :
Getah paip
Klip getah paip
Penyambung getah paip
Pemutar skru philips
Langkah-langkah
#1
 
#2
#3
#4
#5

18 comments:

  1. terima kasih bebanyak sedara untuk info

    ReplyDelete
  2. dekat kepala paip tu tak payah letak klip ke? kalau saya.. saya letak kepala paip double.. satu ke mesin satu kegunaan lain.. :D

    ReplyDelete
  3. Tq 4 da info.. Sgt membantu..

    ReplyDelete
  4. mana nak cari kepala hos yg ade 4 skru tu ek?huhu

    ReplyDelete
  5. kedai kelengkapan elektrik@bahagian elektrik di pasar raya.

    ReplyDelete
  6. terima kasih banyak-banyak bro :)

    ReplyDelete
  7. terima kasih bebanyak sangat membantu saya, terutama perempuan mcm saya.....kira ini salah satu ilmu jugak....alhamdulilah....

    ReplyDelete
  8. tak yah cari kepala 4 skru tue... sy trus jea masukkan ke penyambung paip biru tue.. alhamdulilah jadi...

    ReplyDelete
  9. info yang berguna saudara.. moga hidup mu selalu diberkati.. aku betul2 harapkan info mcm ni,terima kasih

    ReplyDelete
  10. Sangat membantu. Terima kasih.

    ReplyDelete
  11. terima kasih banyak. semoga bertambah murah rezeki.

    ReplyDelete
  12. sangat membantu info ni..maklumla baru beli mesin xtau sgt nk guna..berbanyak terima kasih sekali lagi..

    ReplyDelete
  13. terima kasih banyak..info ni sangat membantu...maklumlah baru beli mesin basuh xtau sgt nk pasang tang paip air tu..hehehe

    ReplyDelete
  14. tak perlu guna tape ke?

    ReplyDelete
  15. tak perlu guna tape kalau sambungan dah ketat dan tak bocor.

    ReplyDelete
  16. salam.. saya dah buat guna sambungan getah biru tu tapi leaking la.. camne nak bagi x leaking ye..

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam. boleh lilit pita PTFE untuk ketatkan sambungan.

      Delete